Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Procedura rejestracyjna

DOKUMENTY POTRZEBNE DO REJESTRACJI:

  1. Karta rejestracyjna (wypełnić czytelnie),
  2. Dowód osobisty,
  3. Numer ewidencyjny PESEL,
  4. Świadectwo szkolne (oryginał oraz kserokopia),
  5. Świadectwa pracy (wszystkie) oryginały oraz kserokopie,
    • Osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze czasu pracy:
      • Zaświadczenie o wynagrodzeniu (brutto) w poszczególnych miesiącach od 1997 r. wydane zakład pracy,
    • Osoby wykonujące pracę na umowę zlecenie lub umowę agencyjną, członkowie SKR i RSP:
      • Zaświadczenie z całego okresu zatrudnienia dotyczące podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, w rozbiciu na poszczególne miesiące, wydane przez zakład pracy,
    • Osoby prowadzące działalność gospodarczą (działalność gospodarcza może być zawieszona - potwierdzenie z ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Miasta o okresie zawieszenia):
      • decyzja o wykreśleniu działalności gospodarczej,
      • zaświadczenie o opłacaniu składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy oraz podstawa wymiaru tych składek za każdy miesiąc osobno z ZUS.
    • Umowę o dzieło,
    • Osoby, które utraciły prawo do renty inwalidzkiej i rodzinnej:
      • decyzja przyznająca rentę,
      • decyzja wstrzymująca rentę lub zaświadczenie.
  6. Osoby niepełnosprawne:
    • Orzeczenie o grupie inwalidzkiej (stopniu niepełnosprawności).
  7. Osoby posiadające gospodarstwo rolne:
    • Nakaz płatniczy (oryginał oraz kserokopia).
  8. Osoby pobierające zasiłek chorobowy, macierzyński lub świadczenie rehabilitacyjne po ustaniu zatrudnienia (zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej):
    • Zaświadczenie o podstawie wymiaru pobieranego zasiłku chorobowego, macierzyńskiego lub świadczenia rehabilitacyjnego,
  9. Aktualny adres zameldowania (w przypadku innego meldunku niż widniejący w dowodzie osobistym),
  10. Po odbyciu służby wojskowej - książeczka wojskowa (oryginał oraz kserokopia),
  11. Osoby zwolnione z Zakładu Karnego:
    • Zaświadczenie o zwolnieniu z Zakładu Karnego,
    • Zaświadczenie o wykonaniu pracy w okresie pozbawienia wolności oraz podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy w poszczególnych miesiącach,
  12. Osoby pracujące za granicą dokument potwierdzający zatrudnienie i okres pracy (tłumaczenie).

DOKUMENTY POTRZEBNE DO PONOWNEJ REJESTRACJI:

  1. Dowód osobisty lub inny dokument tożsamości ze zdjęciem np. paszport wraz z zaświadczeniem o zamledowaniu,
  2. Dokumenty dotyczące zmian zaistniałych pomiędzy rejestracjami:
    • świadectwo pracy,
    • umowa o dzieło,
    • umowa zlecenie,
    • decyzja o wyrejestrowaniu działalności gospodarczej, jeżeli ktoś takową prowadził,
    • zaświadczenie z ZUS-u o opłacanych składkach na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy, jeżeli była prowadzona działalność,
    • zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania świadczenia chorobowego z wykazaną podstawą wymiaru tego świadczenia, jeżeli po zakończeniu pracy osoba przebywała na zwolnieniu lekarskim,
    • zaświadczenie z ZUS o okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego z wykazaną podstawą wymiaru tego świadczenia, jeżeli po zakończeniu pracy osoba przebywała na płatnym urlopie macierzyńskim.

Redakcja strony: Procedura rejestracyjnaRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 2328

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl